Výsledky optimalizace pro vyhledávače

Pokud správně a vytrvale optimalizujeme a web se již umísťuje na konkurenční klíčová slova (KW), znamená to pro Vaše webové stránky znatelné navýšení návštěvnosti z fulltextového vyhledávání ( v google analytics označováno jako organické vyhledávání). Velkou výhodou je, že již neplatíte za jednotlivé prokliky, jako např. u PPC.  Pokud se hlouběji podíváme na chování cílových skupin z jednotlivých zdrojů návštěvnosti, jako např. slevové portály nebo dnes hojně využívané srovnávače cen (heureka.cz, zbozi.cz, …), návštěvníci z organiky bývají často loajálnější. Vychází to z logiky uvažování. Pokud jdeme na slevový portál nebo srovnávač cen, je naším hlavním kritériem cena a to zřejmě zůstane i při našem dalším nákupu. Je tedy pravděpodobné, že znovu nenavštívíme přímo optimalizovaný web či eshop, ale opět srovnávač či slevový portál. Neříkáme samozřejmě, že to stejné se nemůže stát i u SEO, pravděpodobnost je však nižší. I tak ale samozřejmě pracujeme s dalšími nástroji, jako je remarketing, retargeting, newslettery atd… 

 Kromě přínosu návštěvnosti jsou dnes první pozice ve vyhledávání vnímány i jako tvorba image. Mnoho lidí si uvědomuje, jak těžké je dostat se mezi přední firmy ve vyhledávání. Je to jako obchod na top adrese, kde Vaši výlohu vidí mnoho potenciálních kupujících a Vy si díky těmto pozicím budujete a upevňujete svůj brand.